Nieuw Buurland

Locatie

Samuel Mullerstraat
3515 EC Utrecht

Bouwbedrijf

Koopmans Bouw B.V.

267 appartementen en 13 eengezinswoningen.

Melding plaatsen

Eerdere meldingen

Melding (16-06-2026)

Geachte mevrouw, mijnheer,

Dit is helaas al de derde keer dat ik een klacht indien over de overlast van de Radio op de bouwplaats!
Zoals gezegd is onze 65+ woongroep gevestigd op een paar meter afstand van de bouw en boven op al de overlast, waar wij nu al een paar jaar inzitten, komt het gedreun van de radio er nog eens bovenop! Wij zijn in tegenstelling tot de werkenden overdag niet elders maar thuis. Verneem graag!
Met vriendelijke groet,
Agnes de Lange

Reactie bouwbedrijf (17-06-2026)

Geachte mevrouw De Lange, wat vervelend dat er wederom overlast is van radio's. Ondanks ons strenge beleid hierin, wordt deze blijkbaar alsnog aangezet. Wij nemen dit wederom mee in het gesprek met onze medewerkers op de bouw en zullen er streng op toezien dat dit niet nogmaals gebeurt.

Melding (26-05-2026)

Beste allen,
Het alarm gaat vaak, steeds vaker, af. In het begin wilde ik nog wel de moeite nemen om te gaan kijken of er iets aan de hand was, maar bij deze frequentie wordt je daar een beetje laks in. Weer eens vals alarm, denk je dan. Bovendien is het ook echt hinderlijk. In de weekeinden als wij zouden kunnen uitslapen, omdat het stil is op de bouwplaats, worden we alsnog vroeg gewekt, alleen dan door het alarm. Ik weet niet waarop het allemaal reageert, maar wellicht is er een mouw aan te passen.

Reactie bouwbedrijf (27-05-2026)

Beste mevrouw Bolster, wat vervelend dat u overlast heeft van het alarm. Wij hebben het door de meldkamer laten uitzoeken. De apparatuur blijkt gevoeliger bij warmte te zijn en detecteert dan sneller, ook als er iemand buiten de hekken loopt. Dan gaat het alarm af en dat is zeer vervelend. We gaan de camera's nu iets bijstellen, zodat dit probleem hopelijk verholpen is.

Melding (19-05-2026)

Geachte heer, mevrouw,
Al eerder deze klacht gemeld en met uw bedrijf contact gehad over de radio aan tijdens de werkzaamheden. Er werd gezegd dat dit verboden was en zou worden doorgegeven. Dat ging enige tijd goed, maar sinds enkele dagen staat de radio weer aan op slechts enkele meters van onze woningen. Wij wonen in 65+ appartementen en zijn in de regel thuis. De afgelopen jaren waren en zijn voor ons met alle herrie en overlast al zwaar genoeg, zo vlak voor onze woningen en deze herrie komt er nog eens bovenop! Wij verzoeken u opnieuw deze klacht in behandeling te nemen.
Met vriendelijke groet,
Bewoners Samuel Mullerstraat

Reactie bouwbedrijf (20-05-2026)

Geachte bewoner, wat vervelend dat er wederom radio's hoorbaar zijn vanaf onze bouwplaats. Wij gaan direct de betreffende personen hierop aanspreken en gaan ervanuit dat u geen overlast meer zult hebben van radio's. Wij kunnen namelijk goed begrijpen dat dit extra overlast geeft en dat is niet wenselijk. Excuses voor het ongemak.

Melding (09-12-2025)

Beste lezer,

Zou er misschien platen geplaatst kunnen worden over het grasstuk bij Aalbersestraat. Dit was ook eerder het geval bij bushalte Willem Dreeslaan, omdat daar bij de bushalte gebouwd werd. Zo hoefde je niet in het gras te staan.

Reactie bouwbedrijf (10-12-2025)

Beste, bedankt voor uw melding. Ik moet u hiervoor doorverwijzen naar Gemeente Utrecht. Deze groenstrook valt buiten onze bouwhekken, waardoor wij niet bevoegd zijn om hier platen neer te leggen.

Melding (27-11-2025)

Vannochtend bij het verplaatsen van bomen buiten de bouwplaats zijn geen verkeersregelaars ingezet. Dat is vanuit veiligheid, zeker op dit tijdstip wel noodzakelijk en zo ook afgesproken met gemeente en woonin. Rond dit tijdstip is het half donker en zij er veel kinderen aan het fietsen.

Reactie bouwbedrijf (27-11-2025)

Beste Arjen, hartelijk dank voor uw bericht. De bomen worden verplaatst door de Gemeente zelf en niet door ons (Koopmans Bouw, aannemer van het project). Wij zullen uw melding doorsturen naar de Gemeente.

Melding (11-11-2025)

Op de hoek van se Samuel van houtenstraat en de nolenslaan , bij buurthuis de leeuw, liggen er 2 stroken opgedroogd beton op de weg. Voor (brom-)fietsers gevaarlijk. Zeker als het door bladeren en straks sneeuw niet meer goed zichtbaar is. Graag snel verwijderen.

Reactie bouwbedrijf (12-11-2025)

Geachte heer Van der Laar, wij hebben uw melding ontvangen en de situatie bekeken op locatie. Het blijkt dat dit al langere tijd op de straat ligt. Wij zijn niet de veroorzaker van deze vervuiling op de weg. Wel zullen wij er voor gaan zorgen dat deze vervuiling weggehaald wordt, zodat de straten weer netjes zijn. Met vriendelijke groet, Koopmans Bouw.

Melding plaatsen

Op deze website kunt u 7 dagen per week meldingen plaatsen. Deze meldingen (vragen, klachten, tips en complimenten) komen rechtstreeks bij de projectverantwoordelijke(n) terecht en we plaatsen deze op de website.

De meldingen via verbeterdebouw.nl worden gebruikt om het project naar een hoger niveau te tillen en om verbeteringen door te voeren. De projectverantwoordelijke maakt werk van je melding en probeert zo snel mogelijk tot een goede oplossing te komen, zodat we de slogan waar blijven maken: Bewuste Bouwers, beste buren.

Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer