Metterswane Nijmegen
Locatie
Van Schaek Mathonsingel
6512 AR Nijmegen
Bouwbedrijf
Metterswane v.o.f.
Realisatie van een mix-use woongebouw met twee ondergrondse parkeerlagen, commerciële plint met supermarkt en kantoorruimte en daarboven 276 appartementen waarvan 58 sociale huur, 116 huur en 104 appartementen voor de vrije verkoop.
Melding plaatsen
Eerdere meldingen
Goedemorgen,
Ik wil graag een klacht melden.
De laatste periode is het echt heel extreem en word je in de ochtend tussen 6.15 en 6.30 al letterlijk je bed uit getimmerd. Ik begrijp dat er gewerkt moet worden maar dit is wel ernstige geluidsoverlast in de ochtend. Mochten jullie willen dan kan ik het ook aan tonen
Daarbij mogen jullie volgens de gemeente mogen officieel pas vanaf 7 uur starten. Het zou fijn zijn als er ook aan deze regels gehoor gegeven kan worden.
Mvg
Geachte mevrouw Gerbrands,
Allereerst vervelend om te lezen dat u overlast ervaart door onze bouwplaats! Wij doen dagelijks ons uiterste best om dit zoveel mogelijk te voorkomen.
In de afgelopen warme periode hebben wij inderdaad in sommige gevallen ervoor gekozen om de werktijden te vervroegen zodat we voor de echte extreme warmte konden stoppen met onze werkzaamheden. Dit doen wij vanwege de veiligheid van onze werknemers en onderaannemers maar moet uiteraard niet leiden tot overlast voor u als omwonende. Naar aanleiding van uw melding hebben wij dit besproken met het personeel op de bouwplaats zodat hier rekening mee wordt gehouden en de overlast gevende werkzaamheden worden uitgesteld tot een later moment op de dag. Hiermee hoop en verwacht ik dat de overlast voor u en wellicht andere omwonenden beperkt blijft.
Hierbij nogmaals mijn excuses en alvast dank voor uw begrip.
Goedemiddag, ik ben een van de bewoners van het pand naast de bouwplaats. Mijn auto staat meestal geparkeerd op de parkeerplaatsen voor mijn woning en dus ook de bouwplaats. Met enige regelmaat vind ik onderdelen van de bouw die op de parkeerplaatsen terecht zijn gekomen. Ik snap dat dit niet helemaal te voorkomen is maar recent heeft dit ertoe geleid dat er een enorme verroestte bout/schroef in mijn autoband zat en mijn hele band vervangen moest worden. Vanzelfsprekend heb ik hier kosten voor moeten maken. Ik wil graag gebruik kunnen blijven maken van de parkeerplaatsen voor mijn woning zonder dat ik me zorgen hoef te maken om een kapotte band of andere schade aan mijn auto.
Geachte mevrouw Bouwens,
Allereerst vervelend om te lezen dat u overlast ervaart door onze bouwplaats. Kan u wellicht een foto mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. van de verroestte bout/schroef in uw band zodat ik eventueel kan achterhalen of deze van onze bouwplaats afkomstig is en wie de veroorzaker kan zijn zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen. Een afvallende schroef of bout zijn natuurlijk zeer moeilijk te voorkomen maar we gaan ons best doen hier meer aandacht voor te hebben.
De fiets-oversteekplaats van de Tunnelweg richting 't station te zien door de advertentie netten op het hekwerk, is 't mogelijk een paar te verwijderen om zichtbaarheid te verbeteren?
Beste Mitchel,
Allereerst dank voor uw vraag en interesse in het project. Uiteraard zijn wij altijd benieuwd naar feedback.
Wij hebben in overleg met de gemeente al enkele doeken verwijderd om het zicht te verbeteren. Nog meer doeken weghalen heeft niet heel veel nut omdat de bouwplaats in die hoek binnenkort ook actief gebruikt gaat worden en daar zaken worden opgeslagen wat het zicht zal verminderen. Wij zijn met de gemeente in overleg over het treffen van andere maatregelen om de situatie te verbeteren.
Hopelijk is hiermee uw vraag voldoende beantwoord.
Beste lezers, allereerst wil ik jullie bedanken dat jullie deze website hebben staan en dat jullie open staan voor feedback. Hetgene wat ik mee wil geven is meer gericht aan de ontwerpers van het gebouw, waarom wordt er nog een ondergrondse parkeergarage gerealiseerd, terwijl het storten van zo veel beton en het ruimte bieden aan vele auto's in strijd is met de grotere klimaatdoelen en de wensen van lokale inwoners om ruimte voor de auto in te perken? Ik wil jullie verzoeken om deze te bouwen put te gebruiken voor regenwateropslag, gezien droogte en zowel water overschotten als -tekorten in de stad de komende decennia een alsmaar groter probleem zal worden, ook volgens prognoses van drinkwaterbedrijven. Het bouwproject zou vooruitstrevend moeten zijn, maar laat weer eens zien dat kortetermijnbelangen voorop staan en de plannen zijn niet toekomstbestendig.
Beste Felicia,
Allereerst dank voor uw vraag en interesse in het project. Uiteraard zijn wij altijd benieuwd naar feedback.
Het realiseren van een ondergrondse parkeergarage is noodzakelijk vanwege de lokaal geldende regelgeving (parkeernormen) die worden bepaald door de gemeente Nijmegen en waarin wordt vastgesteld hoeveel parkeerplekken er per appartement moeten worden gerealiseerd. Hierop hebben wij geen invloed. Hierbij is het uitgangspunt van de gemeente dat nieuwe ontwikkelingen zo min mogelijk parkeeroverlast in de omgeving rondom de nieuwbouw veroorzaken.
Met betrekking tot uw suggestie over regenwateropslag volgen wij de door de gemeente vastgestelde regelgeving ten tijde van het verstrekken van de omgevingsvergunning. Ik kan u aangeven dat op enkele daken sedumdaken worden toegepast en er een binnentuin met plantenbakken zijn wat bijdraagt aan de waterretentie. Daarnaast zal er rondom het project een infiltratieriool worden toegepast door de gemeente wat regenwater vanuit het gebouw lokaal zal laten infiltreren in de ondergrond.
Hopelijk zijn hiermee uw vragen voldoende beantwoord.